Jessica The Hippo + The giant Baobab

15 juli 2019 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Ondertussen zijn we al een weekje in Zuid-Afrika en het bevalt ons super! We proberen wat afwisseling te zoeken tussen rustdagen aan de Estate en actieve dagen in de omgeving. Sommige uitstappen zijn kort of dichtbij de Estate en dan kunnen we in de namiddag nog wat genieten van onze vrienden in de bush. Liam en Ronin vinden het super om met de SUV over de Estate te rijden. Ideaal om te leren rijden! Verkeer komen ze niet tegen, dieren daarentegen die steken hier rustig het pad over en hebben altijd voorrang!

IMG_5149   IMG_5159    IMG_5157

Gisteren zijn we dan in de voormiddag naar Essex gereden, ongeveer 10 km buiten Hoedspruit. Via een 8 km lange hobbelige zandweg, al goed rijden we met een SUV, komen we uiteindelijk diep in de bush uit aan het water waar we Jessica, het wereldberoemde nijlpaard ontmoeten. http://www.jessicahippo.com

Jessica is een nijlpaard van 10 jaar oud en leeft al sinds ze klein is bij de familie Joubert aan de rand van het water.  Ze houdt enorm van de interactie met mensen en het gezelschap van mensen maar kan vrij de natuur in als ze wil. Dit was natuurlijk voor ons eens het moment om zo een prachtig en normaal gezien gevaarlijk dier van heel dichtbij te zien. Jessica is gek op rooibosthee en drinkt dagelijks ongeveer 2l van dit goedje. We krijgen van de eigenaar de mogelijkheid om haar van dichtbij te bewonderen en aan te raken. Het duurde wel een tijdje voordat ze naar het vlot kwam. Ze had er in het begin geen zin in. Toen Toni de flessen met thee bovenhaalden dan kwam ze met haar volle gewicht en voorpoten op het vlot liggen. Mannen mogen haar aanraken en voederen maar alleen vrouwen mochten haar een kusje geven op de neus en daar heb ik dan natuurlijk direct van geprofiteerd! :-)

We kregen van Toni wel het advies om dit niet te doen als we naar het Krugerpark gingen! :-)

IMG_5101 IMG_5107   IMG_5105IMG_5087IMG_5093  IMG_5091  IMG_5088

Op de terugweg zijn we dan even gestopt bij het Baobab restaurant dat befaamd is om hun heerlijke hartige en zoete pannenkoeken met in hun achtertuin een prachtige Baobab. Er staan er twee maar de oudste ( ongeveer 2000 jaar oud) is ondertussen in twee gebroken en ligt open op de grond.

IMG_5131IMG_5124IMG_5139IMG_5141

Vanavond gaan we vroeg ons bed in want ze komen ons morgen ophalen om 5u15 aan de Estate voor een volledige dag Safari in het Krugerpark!!

1. Swake Torfs:
    Geweldig die hypo
  2. Nancy Theugels:
    Ja, echt superleuk!
  3. Britt:
    15 juli 2019
    Oh Jessica, harig snoetje wel om te kussen dus ik heb gepast.
    Heerlijke pannenkoeken met een uitzonderlijk uitzicht!
    Geniet van het kruger morgen. Best in laagjes kleden als jullie in een open jeep zitten. Dat is verdikke koud als het nog donker is! En genieten!
  4. Nancy Theugels:
    Hoi Britt,
    Laagjes liggen al klaar!😉. Kijken al uit naar de trip morgen! Jessica had inderdaad een harige snor maar kon het niet laten. Die kans krijg je nooit meer!! 😘😘
  5. Annemie Liefooghe:
    Dat nijlpaard 😂😍
  6. Nancy Theugels:
    15 juli 2019
    Zo een schatje maar zo gevaarlijk normaal he! Zou je niet zeggen als je Jessica ziet!
  7. Brmals:
    16 juli 2019
    Prachtig
  8. Ann:
    17 juli 2019
    Wat een belevenis...Genieten daar... x
  9. Nancy Theugels:
    17 juli 2019
    We genieten er met volle teugen van! Zo prachtig hier en dan die rust!👍
  10. Ann:
    17 juli 2019
    Dat geloof ik best, dit kunnen ze jullie nooit meer afpakken ! ENJOY
  11. Nancy Theugels:
    😘👍