Het Krugerpark

16 juli 2019 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

16/07/2019:

Vanmorgen vroeg (om 4u00) ons bed uit want vandaag staat er een Safaridag in het Krugerpark op het programma!

Om 5u15 staat Curtis, onze zeer jonge maar enorm gedreven gids, ons op te wachten aan de hoofdingang van de Estate. Samen met nog een ander Nederlands gezin nemen we met zijn acht plaats in de open safari jeep. Het is verdomd koud deze ochtend. De buitentemperatuur bedraagt momenteel 6°! Gelukkig is Curtis erop voorzien en krijgen we van hem een dik deken en een warmwaterkruik. Het is nodig!! De trip van de Estate naar het Krugerpark is nog een uurtje rijden.

Daar aangekomen zijn we, ondanks de goede zorgen van Curtis, verkleumd. Dit was echter zeer snel vergeten daar we konden genieten van een prachtige zonsopgang bij het binnenrijden van het Krugerpark.

IMG_5202IMG_5206IMG_5204

Vervolgens krijgen we wat uitleg en wat richtlijnen van Curtis. We mogen de jeep nooit verlaten gedurende de trip in het Krugerpark!!!! Er zijn enkele afgesproken plekken waar er bewaking is en daar mogen we wel even de benen strekken en iets eten en drinken.

Ons avontuur kan beginnen!

Samen met het andere gezin willen we er natuurlijk een sport van maken om The big 5 te zien en dat is ons gedeeltelijk gelukt! Enkel het luipaard hebben we niet gezien.

Op een bepaald moment verschijnt er aan onze rechterkant een prachtige witte neushoorn. Wat een beest!! Curtis vertelt ons dat het zeer zeldzaam en uitzonderlijk is dat we hem zien want er zijn er maar zeer weinig in het Krugerpark momenteel. De laatste die hij gezien heeft was van mei 2019 geleden. We mogen foto's nemen maar er wordt ons uitdrukkelijk gevraagd om geen foto's van de neushoorn op sociale media te zetten daar de stropers ondertussen deze kanalen ook gebruiken om dieren te lokaliseren!

IMG_5341IMG_5327IMG_5315

We zien een heleboel dieren, olifanten, buffels, een zadelrug jakhals, giraffen , zebra's, gnoes, een koedoe en hele horde impala's passeren en rijden verder dieper het Krugerpark in met de jeep.

IMG_5466IMG_5227IMG_5221IMG_5297

IMG_5346IMG_5225

We rijden een stuk van de hoofdweg af omdat Curtis een melding heeft gekregen, via andere gidsen en rangers, van een groep leeuwen in die buurt. Onderweg gebeurt het onvermijdelijke! We krijgen een lekke band en daar staan we dan in het midden van de bush met leeuwen in de buurt. We moeten natuurlijk allemaal de jeep uit en krijgen de opdracht om ons rond de jeep te plaatsen en uit te kijken naar beweging in het struikgewas!! Gelukkig zijn we niet de enigen in de buurt en krijgen we al snel hulp van andere Zuid-Afrikanen. Eén van de mannen heeft een wapen bij. Zijn vrouw stelt ons gerust! He has a license to kill :-). Na 45 minuten en heel wat gesukkel, want ze krijgen het reservewiel er eerst niet af, staat de nieuwe band erop en kunnen we onze weg verderzetten. Wij rijden ongeveer 100m verder en wie liggen er daar rustig in de schaduw. Juist! Enkele leeuwinnen. Ze waren dus dichter dan we dachten!!

IMG_5380IMG_5462

Voor de rest verloopt de dag rustig en krijgen we nog heel wat moois te zien. Het is prachtig! Moe maar voldaan zet Curtis ons 's avonds terug af aan de Estate.

1. Marc:
    👌 Toch leuk om het wat te kunnen volgen. Grts
  2. Nancy Theugels:
    👍😘
  3. Pascale Bruynseels:
    17 juli 2019
    Kippenvel bij de foto van de zonsopgang 🥰 prachtig!!!
  4. Nancy Theugels:
    Echt onvoorstelbaar mooi!!😍
  5. Ann:
    17 juli 2019
    Toppi 👍👍👍het is daar prachtig ookal zou ik dikwijls de schrik van mijn leven hebben in jullie plaats 🤣😜geniet er met volle teugen van, deze reis is zeker een droom🤗 knuffels 😘😘😘
  6. Nancy Theugels:
    17 juli 2019
    Hey Ann, je neemt hier snel de ‘way of life’ over van die mensen. Relax, rustig, alles komt goed, op zijn Afrikaans. Heb hier een paar natuurfotografen ontmoet! Man, man die hebben pas knappe lenzen bij😁! Hier zou je je hartje kunnen ophalen op gebied van fotografie! Iets voor U!😉
  7. Family Hendrickx on tour:
    Hey nanske,
    Zo leuk om jullie te volgen.
    Seg wat is dat dier op die ene foto? Een dingo? Een soort vos?
  8. Nancy Theugels:
    17 juli 2019
    Een jakhals! Lijkt inderdaad wat op een vos maar staat veel hoger op zijn poten!
  9. Family Hendrickx on tour:
    17 juli 2019
    Ah en ge schrijft het nog een jakhals.... nu weet ik ook hoe die eruit zien se.... ik ga dat toch ook eens int echt moeten beleven denk ik.... ge maakt me waterachtig
  10. Nancy Theugels:
    17 juli 2019
    Moet je echt doen! Prachtig om die dieren in hun natuurlijke habitat te zien!
  11. Brmals:
    Prachtig
    Genieten maar
  12. Lieve De Pooter:
    17 juli 2019
    Hey Nance en familie, ziet er allemaal prachtig uit! Een ervaring om nooit te vergeten. Enjoy the relaxing way xxx
  13. Nancy Theugels:
    17 juli 2019
    Absoluut! We genieten er allemaal van! 😘😘van iedereen hier!!
  14. Daisy:
    17 juli 2019
    Vergeet ook de prachtige sterrenhemel niet te bewonderen. Ik heb daar echt de Melkweg gezien👍Geniet nog vn jullie prachtig avontuur 😘
  15. Nancy Theugels:
    19 juli 2019
    Nog niet gezien💫
  16. Britt:
    17 juli 2019
    Amaai, jullie hebben geluk gehad en zoveel gezien! Zalig! Genieten!
  17. Nancy Theugels:
    19 juli 2019
    Ja, Les zei het ons ook. Hij had nog nooit een neushoorn gezien in Krugerpark. Die stond nog op zijn verlanglijstje!