Een gevarieerd weekend!

21 juli 2019 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

20/07/2019

In het weekend is er weinig te doen in Hoedspruit! Alles sluit hier rond 15u00. Daarom hebben we besloten om eens een bezoek te brengen aan de Nyani Cultural Village.

IMG_6012

We ontmoeten eerst Maureen Lahoud, de bezielster van dit project. Tijdens ons bezoek van ongeveer 2u leerden we de verschillende Limpopostammen ( The San Tribe or Koisan, The Shona, Venda, The Pedi Tribe & Swati Impis, The Balobedu, Tswana, Zulu) kennen a.d.h.v. van hun tradities en klederdrachten.

IMG_6017IMG_6094IMG_6029 IMG_6075

Er werd veel gezongen en gedanst door zowel de mensen van de stammen als door ons. Jawel hoor,  we moesten meedoen! Eerst kwamen ze de mannen halen en nadien mochten de vrouwen meedoen. En dan merkten we op hoe houterig wij zijn als blanken :-) Die dansen van hen zijn een regelrechte fitness sessie!!!

IMG_6069  IMG_6080IMG_6087IMG_6105

Na deze Zumba avant la lettre kregen we honger en zijn we iets gaan eten bij Sleepers, een lokaal restaurant waar veel Zuid-Afrikanen komen in het weekend. Het restaurant is een oud treinstation waar je nog duidelijke elementen van vroeger kan zien. Naast het restaurant is er een Engelse pub met heel veel ambiance. Eén ding kunnen we zeker beamen, het eten in Zuid-Afrika is ongelofelijk lekker en hier zeker!!!

IMG_6116 IMG_6114

Maureen vertelde ons tevens dat die avond The Blue train zou aankomen in het station van Hoedspruit. The Blue Train is een luxueuze trein, eerder een 5- sterrenhotel op wielen, die verschillende routes doet in Zuid-Afrika. Je kan het vergelijken met de Oriënt Express. 1 nachtje op die trein kost ongeveer 1500€ per persoon!!

21/07/2019

We lazen dat er vandaag bij 24 South Degree een Foodfair gehouden wordt. Het is een éénmalige jaarlijks feest en lijkt op een zomerbar met allemaal Foodtrucks. Alleen is er hier maar één truck (Mexicaans) en voor de rest  foodkraampjes met allemaal lekkernijen (fudge, dry meat, Gin,...) die geproduceerd worden door de Zuid-Afrikanen. Een lokaal bandje zorgt voor sfeervolle muziek.

IMG_6147IMG_6139IMG_6136

Ronin begeeft zich direct naar het kraam met dry meat en koopt er een zakje gedroogde bacon en gedroogde Nyala. Liam gaat voor een Mexicaans gerechtje, enchiladas en nadien een swirl aardappel. Mike is niet weg te slaan bij de kraampjes met verschillende soorten Gin die er geproduceerd worden in Hoedspruit. Wij hebben ondertussen onze favoriete Gin gevonden, ja hoor ik ook!, de Primos Gin, lekker citrusachtig van smaak! De lekkernijen kosten hier ook allemaal niets! Een glas Gin heb je hier al voor 40 Rand (= € 2,60) en het eten tussen de 30 en 40 Rand.

IMG_6144    IMG_6150  IMG_6151

Uiteindelijk hebben we de zondag mooi afgesloten thuis in onze Braai! Heerlijk aperitieven en marshmallows eten bij een zalig vuurtje. Het leven kan toch zo mooi zijn!

IMG_6165   IMG_6157   IMG_6164  IMG_6167IMG_6178

1. Ann:
    22 juli 2019
    Mooie fotokes van prachtige lokatie, echt toppi 👍👍👍😘
  2. Nancy Theugels:
    😘😘
  3. Family Hendrickx on tour:
    22 juli 2019
    Echt een supertoffe reis.... onvergetelijk volgens mij..... ik wacht met spanning op de bunjee-jump... of is die vervangen door die swing de vorige dagen?
  4. Nancy Theugels:
    22 juli 2019
    Ik dacht dat het bungee was maar het was inderdaad de swing rugwaarts! Ene keer bijna iets aan mijn hart is genoeg zene Gwen😉