On the road to Graskop

19 juli 2019 - Graskop, Zuid-Afrika

19/07/2019

Omdat Hoedspruit centrum maar uit één straat bestaat en we daar alles al gezien hebben besluiten we om eens naar Graskop door te rijden. Een tochtje van ongeveer 1,5 uur rijden via de R40 en de R533. Onderweg zien we allerlei dorpen en komen we ééns in contact met de plaatselijke bevolking en hun levensstijl. De meest gekke kraampjes met fruit, groenten en snuisterijen kom je daar tegen tot zelfs een barbershop (houten barak waar een kapper zit) langs de weg. Zo zien we eens de echte kant van Zuid-Afrika en niet enkel de 'rijkere' kant!

IMG_5836  IMG_5959IMG_5823

Uiteindelijk komen we aan in Graskop @ Gorge Lift Company. Het moto op hun reclamefolder is                                                            'Live the view, feel the forest'

IMG_5927        IMG_5842

En zo is het ook! The view is spectacular!! Vanop de rand van de berg kijk je recht naar beneden naar een prachtig woud dat gelegen is diep in het dal. Het is een enorme diepte en zeker niet geschikt voor mensen zoals ik met hoogtevrees! Er is een grote lift die je helemaal van boven naar beneden in het woud brengt en dat wil ik nog wel doen :-)!

En nu komt het! Ronin heeft van zijn broer een wel heel speciaal verjaardagscadeau gekregen voor zijn 18e verjaardag dat je daar kan uitvoeren. Een Big Swing met een vrije val van 180m rugwaarts en dan slingeren door het woud. En hij gaat het natuurlijk doen! Neem van mij aan dat ik bijna een hartinfarct kreeg wanneer ik hem dit zag doen. Mike stond aan de kant waar hij ging springen en Liam en ik aan de overkant zodat we goed konden filmen. And he did it!! Het was volgens hem een ongelofelijk ervaring! En ik was blij dat hij terug met zijn voeten op de grond stond :-)

IMG_5849 IMG_5858IMG_5865IMG_5872IMG_5907

Na dit ijzingwekkend spektakel zijn we dan met de lift afgedaald in het woud om daar nog een wandeling te maken door het woud en allerlei fauna en flora waar te nemen. Je komt er helemaal tot rust!

IMG_5927    IMG_5916

1. Ann:
    20 juli 2019
    Proficiat Ronin met je sprong, echt TOP👍👍👍 geniet nog van jullie droomreis en dikke knuffels uit Hoboken 😘😘❤️
  2. Nancy Theugels:
    21 juli 2019
    Bedankt Ann! T was super om te doen!!!
  3. Dad:
    21 juli 2019
    Ronin,wauw zoiets hebben ze niet in de efteling
  4. Nancy Theugels:
    21 juli 2019
    Inderdaad opa!!! Jammer wel!!
  5. Yves GC THEUGELS:
  8. Nancy Theugels:
    Yep, vooral een diepe😬🧗🏻‍♂️
  9. Ann:
    29 juli 2019
    Amai mijn hartje... zoiets blijft je bij voor altijd